Kako je nastao “Disneyland”?

Bez obzira koliko godina imate, “Disneyland” je jedno od mjesta gdje možete doživjeti pravu čaroliju. Jedan je od najpoznatijih i najpopularnijih tematskih parkova u svijetu, ali jeste li znali kako je nastao?

U kalifornijskom gradu Anahajmu 17.6.1955. godine otvoren je jedini tematski park koji je projektiran i izgrađen pod direktim nadzorom svog osnivača, velikog Wolta Disneya. Njegova ideja je bila jednostavna, da napravi mjesto gdje mogu uživati i odrasli i djeca. Ipak, snu je trebalo mnogo godina da postane stvarnost.

Kako bi uvjerio investitore u kvalitet svog projekta, Disney je odlučio da svoje ideje mora vizuelno predstaviti na što bolji način. Zbog toga zapošljava Herberta Rymana, jednog od najboljih likovnih umjetnika tog vremena, koji je zajedno sa Disneyem, čitavu sedmicu pred sastanak sa investitorima, danonoćno radio na velikoj mapi koja bi u poptunosti prikazala tematski park. Ryman je isprva bio skeptičan zbog mišljenja da je za crtanje takve mape ponuđen period isuvuše kratak. Ipak, na Disneyev nagovor Ryman je odlučio pomoći mu.

Nakon što je pobrala simpatije i pristanke investitora prisutnih na sastanku u New Yorku, ova mapa 1954. postaje i prva slika “Disneyland” prikazana široj javnosti. Ona je, također, služila i kao glavni promotivni materijal “Disneylanda”, sve do otvaranja prvog tematskog parka u Anahejmu u Kaliforniji 1955. godine.

Ideju o izgradnji Disney je dobio 40-ih godina prošlog stoljeća kada je s kćerkama Dian I Sharon posjećivao različite zabavne parkove. Motiv poznatog dvorca sa naslovnice parka, uzet je sa bavarskog dvorca Neuschwanstein.  Relativno brzo je napravio “Miki Maus park“, u kome je jedina atrakcija bila kratka vožnja brodićem.

Neuschwanstein “Disneyland” je tokom svog postojanja imao probleme sa helikopterima koji su se čak dva puta srušili kao i sa prisustvom velike količine glodavaca u parkovima. Vožnje helikopterom su ukinute dok je problem sa glodavcima riješen uvođenjem 200 mačaka koje su tokom noći lutale tematskim parkom. Svi izazovi koji su pratili otvaranje i postojanje nisu spriječili njegovu ekspanziju na druge kontinente.

“Disneyland” je postao i ostao svjetska atrakcija koja “upošljava” neke od najpoznatijih crtanih likova kao i jedan od najposjećenijih tematskih parkova. Podatak koji ide u prilog tome je činjenica da je do sada prodato 84 miliona Miki Maus ušiju.

M.Z.

Oglas

Komentiraj

komentari