Muka po novogodišnjim odlukama

Persil

Kako ste? Kraj je siječnja i sve brže nam se približava toplije vrijeme. Jeste li još uvijek ustrajni u svojim novogodišnjim odlukama ili ste jedni od onih koji su nešto odlučili, napeto krenuli 1.1., a za par dana je motivacija sve više slabjela, a u skladu s tim nije ni moglo doći do nekih rezultata i dobrog osjećaja. Da bi u svoj život donijeli neku promjenu treba puno više energije, truda, volje, motivacije, ali i vremena koje moramo „stvoriti“ kako bismo ustrajali u provođenju neke nove aktivnosti.

Primjerice. U prosincu ste odlučili da ćete početi trčati, zdravo se hraniti i početi vježbati jer to je sve zdravo, zapostavili ste svoje tijelo, na poslu sjedite, kad dođete doma ne možete dočekati kad ćete se opustiti na trosjedu pred TV-om ili nekom dobrom knjigom. Pa ste odlučili reći „sad je dosta, nakon Nove godine ću sve bolje, vježbat ću i zdravo jesti“. Tad bih vam čestitala zbog te odluke jer je ona zaista dobra za vas. Kad vježbamo, radimo nešto dobro ne samo za svoje tijelo nego i za um. Jeste li nekad osjetili onaj pozivan nalet dobre energije nakon vježbanja? Ja jesam i evo dok se prisjetim toga, ovaj tren bi odradila trening. Prije samo pet minuta, to mi nije bila baš neka opcija i radije sam sjela za laptop napisati tekst. Odabrala sam što mi je ovaj tren bilo lakše iako redovito, većim intenzitetom vježbam mjesec dana. E sad, moje pitanje je zašto se ne pokrenemo kad osjetimo volju, želju i energiju, kad znamo kolike dobre osjećaje nam pruža neka aktivnost?

Ponekad nemamo volje u tom trenu to odraditi, pa odgađamo i dođe večer i nemamo više snage za odraditi kvalitetan trening. Čak i dok nam je vježbanje prešlo u naviku i dalje nam se to može dogoditi. Loše smo organizirali dan, „uletjela“ je neka kava s frendicama, počeli smo čitati dobru knjigu/gledati dobru seriju i ne možemo prestati iako smo u određeno vrijeme planirali odraditi trening.

Što je s ljudima koji nemaju tu naviku vježbanja, a odlučili su od Nove godine početi skroz novi život. Ako smo do sada relativno zdravo jeli, tu ne bi trebalo biti prevelikih problema, ali ako nismo – to je jedan ogroman korak. Kada to sve odlučimo raditi od 1.1. još onako mamurni nakon dobrog provoda jer ono, rekli smo da počinjemo, nema sad predaje. I okej, imamo visoku motivaciju iduća tri dana. Tri dana u kojima naš organizam pati. Srežemo obroke, ne daj Bože, primimo se neke sulude dijete i počnemo vježbati svaki dan po sat vremena. Trčimo nepripremljeni na minusu s jaknom dugom do koljena, zabundani jer – vani je hladno. Mučimo se, ne osjećamo se dobro, ne da nema onog dobrog osjećaja nakon vježbanja nego je tu samo iscrpljenost i sve veći gubitak motivacije. Sve dok ona naglo ne padne na temperaturu koja je vani, -7. Odlučite da to jednostavno nije za vas, gubite vrijeme, vježbat ćete intenzivno u lipnju jer ćete se sramiti svog tijela, nećete se dobro osjećati i proklinjati siječanj jer ste tad tako odlučili.

Pa kako i ne bi?

Jedan užasan početak nečeg tako lijepog. Za početak, ako ste se prepoznali u ovoj visokomotiviranoj skupini za bilo kakvu promjenu u životu, pa ste kasnije završili u ovoj skupini na -7, ovo su moji savjeti.

  1. Pijte puno vode. Voda nas hidratizira, manje nam se spava, imamo više energije kada pijemo više tekućine, odnosno zaista vode. Ujutro probajte popiti barem 15 gutljaja vode, a po preporuci i 20. ovaj trik s gutljajima je meni dosta pomogao nego baš „moram popiti 2 čaše vode“, lakše je. Kasnije tijelom dana, čak i kad niste žedni, budimo realni, zima je, rijetko smo žedni, koristite isti ovaj trik s 15 gutljaja. Popit ćete puno više nego prije, a neće vam biti viška. Probajte!
  2. Vratite se na početak. Prihvatite – oke zeznuo/la sam, idemo ispočetka. Nije sramota. Ako ste uvodili više od 2 promjene u isto vrijeme, počnite s jednom promjenom i neka vam uđe u naviku to raditi barem 3 tjedna. Nakon tog perioda postupno počnite uvodite nove promjene. Tako će biti puno lakše i osjećat ćete se bolje i spremnije za nove izazove i pobjede kad ste „savladali“ jednu.
  3. Ako vam se u tom trenu nešto ne da, osjećate se slabo i radije bi nešto drugo – nemojte se mučiti. Odradite nešto što vam je u tom trenu draže, ali namjestite alarm kad ćete odraditi ono što vam se prije baš i nije dalo. Pa niste to odlučili bezveze? Sigurno je postojao dobar razlog.Lako je iskočiti iz kolosijeka nego se vratiti na njega. Budite mudri!
  4. Slušajte svoje tijelo! Ono će vam reći koliko mu je potrebno, kada treba stati, treba li vam odmor ili hrane koja će vam dati energiju.
  5. Radite ono što volite, dajte priliku nečemu novome i nemojte to promatrati kao neku muku nego nešto što vas dovodi do nekog zacrtanog cilja. Tko je rekao da je put lagan, ali put isto tako može biti zabavan, pun dobrog druženja ( s drugima i samim sobom), dobrih osjećaja, podizanja i spuštanja motivacije. Inače ne bi bilo zabavno, zar ne?

Sretne promjene!

Iva

 

Iva Sambolek

Oglas

Komentiraj

komentari

Persil