Održana prva regionalna konferencija Ladies of New Business

Istraživanje agencije Hendal pokazalo je kako žene u ICT sektoru imaju 30% manje plaće od muškaraca, a 70% žena se nikada nije susrelo s negativnim konotacijama od strane muškaraca

4. ožujka, u novootvorenom prostoru centra HUB385 održana je prva regionalna konferencija Ladies of New Business u organizaciji  tehnološkog online magazina Netokracija. Konferenciju su podržali partneri: zlatni partner kompanije Vipnet, srebrni partner Zagrebačke banke, tekompanija Grawe, mStart, Carat, Coca-Cola, Lean In Hrvatska, UX Passion, Alert, Beck’s, TesterBox, Neuralab, Hendal, Google, HBOR, Uber, Zaklade Luka i udruge eStudent. Projekt su podržali Predsjednica Republike Hrvatske, Ured za ravnopravnost spolova Vlade Republike Hrvatske te US Commercial Service.
Konferencija je bila namijenjena ženama u tehnološkoj i digitalnoj industriji i okupila 150 sudionika, većinom žena, iz samog vrha ICT industrije, koje su u pozitivnoj atmosferi raspravljale o temama poput potplaćenosti žena na radnim mjestima, diskriminacije na radnom mjestu, nedostatku prilika za napredovanje, problemima s kojima se žene susreću prilikom usklađivanja privatnog i poslovnog života.

U sklopu konferencije održana je panel diskusija „Kako do vrha“ na kojoj su sudjelovali Dijana Hrastović, članica uprave Zagrebačke banke, Ivana Marković članica uprave kompanije Vipnet, Ivana Galić, direktorica marketinga i komunikacija Nove TV te Nataša Đukanović, direktorica marketinga kompanije .ME Domain. Raspravljalo se o iskustvima i stavovima vezanim za napredovanje žena u digitalnoj industriji što uključuje i pitanje plaća i pozicija, a sudionice su se složile kako se žene trebaju više boriti, poput muškaraca i naučiti ne osuđivati jedna drugu. Kao jedan od većih problema istaknuta je i potplaćenost žena.

Sudionice posljednjeg panela večeri, pod nazivom “Definicija uspjeha kroz mentorstvo”, smatraju kako se borbenost i ponašanje poput muškaraca u poslovanju često zamjera ženama, pogotovo ako otvoreno kažu što žele i hoće. Sudionice panela Lana Bendeković Rosandić, direktorica marketinške agencije Alert, Antonija Bilić Arar, country managerica startupa BlaBlaCar, Ivana Marić iz inicijative Women in Andria, Ida Pandur, osnivačica i direktorica agencije ENTG te Ivana Grbavac iz kompanije Google Adriatics, priznale su kako žene često pate od “sindroma uljeza” i misle da nisu dovoljno dobre niti sposobne za posao koji obavljaju te da su im se dobre stvari dogodile slučajno, što je svakako jedan od stavova u društvu koji se treba mijenjati.

Na konferenciji su također predstavljeni i rezultati istraživanja provedenog na 400 žena od kojih se 220 nalazi na vodećim pozicijama u svojim kompanijama, nastalog u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Hendal, koje je pokazalo kako žene u ICT sektoru imaju 30% manje plaće od muškaraca. 70% žena se nije susrelo s negativnim konotacijama od strane muškaraca.

„Čitava ICT industrija u posljednja je dva desetljeća imala golem utjecaj na živote ljudi, pritom potpuno promijenivši paradigmu komuniciranja. Imajući na umu koliko je ICT dinamična industrija i brzo se razvija, očekivali bismo veću razinu rodne jednakosti. Ali i danas je čest slučaj da djevojke koje odlučuju o svom fakultetskom obrazovanju, još uvijek izbjegavaju tehnička zanimanja jer ih smatraju tipično muškima. Dokaz tome je i podatak da na EU razini samo 29 od 1000 ženskih diplomanata ima diplomu iz područja ICT-a, a kompanije s kvalitetnom rodnom jednakošću imaju 45 posto više šanse povećati svoj tržišni udio. Upravo zbog ovakvih podataka moramo iskoristiti svaku priliku kako bismo jačali svijest javnosti, a ovu konferenciju doživljavam kao kvalitetnu platformu za postizanje tog cilja.“ – izjavila je Ivana Marković članica uprave kompanije Vipnet.

„S obzirom na brze promjene na tržištu te razvoj informacijskih i komunikacijskih tehnologija i poslovni odnos s klijentima se promijenio. Zagrebačka banka postala je svjesnija da je jako bitno uspostaviti trajnu i konzistentnu digitalnu prisutnost u skladu s novim trendovima, da su se ponašanja i očekivanja naših klijenata promijenila te da ćemo njihovo zadovoljstvo i lojalnost povećati samo ako slijedimo „anytime – any place – anywhere“ slogan, pružajući im potrebne informacije i podršku kroz dvosmjernu komunikaciju. Konferencija prati digital, ali fokus stavlja na žene u digitalu i to nas je privuklo. Gotovo dvije trećine zaposlenika u Zagrebačkoj banci čine upravo žene, a puno pripadnica tog spola je i na različitim rukovodnim pozicijama. U tom smislu smatramo važnim poticati bolju budućnost mladih žena – da razviju svoj poduzetnički duh, da ravnopravno napreduju u svojoj karijeri i da ostvare svoje snove, bez obzira okušali se u samostalnom poslu, u korporativnom ili javnom sektoru.“ –izjavila je Dijana Hrastović, članica uprave Zagrebačke banke.

Dan prije održavanja konferencije u Zagrebu, konferencija Ladies of New Business održala se u Ljubljani, a sutra 8. ožujka konferencija će se održati i u Beogradu.
A.M.

Oglas

Komentiraj

komentari