”Bitno pitanje nije gdje si bio 1991. već gdje će biti tvoje dijete 2031.“

Na okruglom stolu “Što učiniti ODMAH da bi postavili obrazovanje za vještine budućnosti” ovogodišnje WinDays17 konferencije sudjelovali su prof. dr. sc. Dragan Primorac, Nenad Bakić, posebni savjetnik Predsjednice RH za digitalnu transformaciju i STEM, Pero Lučin, rektor Sveučilišta u Rijeci i Goran Radman, prodekan Visokog učilišta Algebra. Složni su kako imperativ svake obrazovne institucije mora biti što hitnije postaviti obrazovni sustav i edukacijske programe s namjerom razvoja neophodnih digitalnih vještina.

Svjesni hitnosti uvođenja reformi i korjenitih obrazovnih promjena sudionici okruglog stola složni su i u detekciji poteškoća i u definiranju nužnih ciljeva. Kao glavnu prepreku ističu političku tromost i zaštitu interesnih skupina te naglašavaju kako sredstava ima, no njihova alokacija i otpor prema promjenama usporavaju napredak. Problem je to koji muči i privatne i javne obrazovne institucije zaključili su Goran Radman i Pero Lučin.

Ipak, “Promjena dolazi iz društva, tj. kreće od malih inicijativa nastalih iz potrebe za napretkom, a potom vodi do političkih pokrovitelja koji inicijativu institucionaliziraju” rekao je Nenad Bakić koji uvjerava da je školstvo pokretač promjena i da je danas “Bitno pitanje nije gdje si bio 1991. nego gdje će tvoje dijete biti 2031.” jer danas je najbitnije razvijanje vještina kojima će se moći primijeniti stečeno znanje.

“Digitalna transformacija strukturna je i slojevita društvena promjena koja će pomesti sve nespremne  i neprilagođene i potrebno je integrirati obrazovne sustave koji omogućuju dugoročni razvoj ljudi” rekao je Goran Radman čime se nadovezao na primjer Dragana Primorca koji hvali japanski sustav gdje od vrtića kreću pripreme za fakultet i tržište rada.

 

 

 

 

 

Oglas

Komentiraj

komentari