Detoksikacija doma

Nakon zime koja je posljednjih dana pokazala svoje zube, nestrpljivo čekamo dolazak proljeća.  A kada nam ono da prvi znak, raspoloženje i energija porastu, sve izgleda ljepše. Ako dopustimo proljeću da potpuno uđe u naš dom, to vjerojatno znači i proljetno čišćenje.

Bez obzira koliko vremena boravimo u njemu, dom je naša polazišna točka, naše emocionalno utočište, mjesto gdje punimo baterije družeći se sa svojom obitelji. Nije strano da prostorije utječu na raspoloženje ili produktivnost. Zato nemojte dopustiti da vas one „guše“ viškom predmeta. Da biste ih oživili, prostorije ne trebaju veliku promjenu poput promjene namještaja, dovoljne su male promjene nakon kojih ćete se osjećati puno bolje. Za početak, detoks prostorija, odnosno veliko čišćenje.

Odakle početi? Od dobre organizacije, naravno. Kao i za svaki veći pothvat, bez plana – samo ćete izgubiti vrijeme. Zato, unaprijed pred-odredite dan/dane koje ćete posvetiti čišćenju i fokusirajte se na to.

Problem je u stalnom odgađanju? Ne uspijevate se organizirati i tješite se time da ste „jednostavno neuredni“, a sami znate da su to razlozi zbog straha od kretanja u taj pothvat kojemu ne vidite kraj, nedostatka vremena ili pak emocionalne vezanosti za stvari. Živimo u hiperpotrošačkom društvu, po uzoru na zapadni svijet, u kojem svako kućanstvo ima hrpicu nepotrebnih stvari koje se ne koriste. Američka kućanstva su po tom pitanju daleko „najzatrpanija“ sa prosječno 300 000 predmeta. Tako je kod njih, ovo problem koji je odavno potaknuo pokretanje tv emisija o čišćenju domova. Ako se oni mogu boriti i riješiti problem s puno više predmeta, možete se i vi uhvatiti u koštac s vašim slatkim domom.

Kao prvo, dobro se pripremite; pripremite odgovarajuće kutije ili vreće za sortiranje. Počnite od stvari koje vam oduzimaju više vremena (ormari s robom), pa prijeđite na knjige, papire i sitnice. Najbitnije je fokusirati se na jednu „kategoriju“ stvari kako se ne biste izgubili i izgubili dragocjeno vrijeme.

Kod većine žena,  previše mjesta u ormaru zauzimaju stvari koje se ne nose. Iako nas to živcira, svakodnevno prelazimo preko toga i odgađamo, odgađamo… Kada dođete do faze „dosta je bilo odgađanja“ i krenete sortirati, imajte na umu da zadržite samo ono što vam zaista treba, odnosno što nosite. Lako je reći, znamo… Ima tu stvari koje čekaju da smršavim/da se udebljam, uspomene na određene događaje, fine haljine koje nemate prilike iznositi… No, ako zaista želite promjenu, morate se odreći nekih stvari. Iako su predivne, neke stvari kojima niste dali priliku da izađu iz ormara već duže vrijeme – prodajte, darujte ili donirajte i napokon im priuštite izlazak J

Kada ste napokon „olakšali“ svoj ormar za nekoliko kilograma, prelazite na drugu kategoriju, a to su knjige, papiri i bilješke. Skoro u svakom domu mogla bi se naći barem mala količina koje se treba riješiti. Što se tiče papira i bilježaka (realno, kada će vam više trebati bilježnica iz šestog razreda osnovne), za njih znate koji im je sljedeći dom – kontejner za papir. Knjige koje nepotrebno zauzimaju mjesto na polici možete prodati na portalima ili darovati udrugama/knjižnicama. Na nekom drugom mjestu će možda ispuniti svoju svrhu, a vi ćete se bolje osjećati i imati više mjesta.

Osim rješavanja stvari koje nam ne trebaju, dodatni problem kod nekih predstavljaju stvari koje povremeno koristimo iz hobija. One zauzimaju mjesto kao i one stvari koje nam stalno trebaju a naravno, ne želimo ih se riješiti jer obožavamo svoj hobi, makar se njime bavili rijetko zbog nedostatka vremena. Tako primjerice, craftyći, koji se bave raznim rukotvorinama vjerojatno se susreću s problemom pronalaska mjesta za materijale (znamo iz osobnog iskustva), kao i želje za čuvanjem raaaznih stvari koje će vjerojatno nekad super poslužiti za izradu nečeg fora. Kao što je već spomenuto, organizacija je kraljica! Rješenje je u sortiranju u odgovarajuće kutijice, pronalasku mjesta i zadržavanju samo onih stvari koje ćemo zaista upotrijebiti. I nećete doći do promjene ako ne žrtvujete te stvari koje su na čekanju da postanu korisne.  Riješite se tih zaliha i vjerujte, kada budete nešto trebali, lako ćete to i nabaviti u tom trenutku.

Od stručnjaka koji se bave organizacijom, Japanka Marie Kondo istaknula se po tome što je u jednoj od svojih knjiga o organizaciji opisala metodu čišćenja kod koje zapravo nisu važne stvari nego vi. Dok čistite, probajte „osjećati“ stvari, odnosno razmisliti o tome čine li vas sretnima. Ostavite samo one stvari koje vas čine sretnima. Dom ispunjen radosnim stvarima, svakako bi trebao donijeti rezultate. 🙂

Nadamo se da smo vas uspjeli motivirati da krenete u akciju. Čišćenje Vašeg doma radite isključivo za sebe i vašu obitelj, zato se pobrinite da to bude što udobnije i sretnije mjesto. I zapamtite – manje je više.

Jelena Ivančić

Oglas

Komentiraj

komentari