Koliko su djeca i mladi izloženi medijima?

Partneri projekta EU Kids Online studeni proglašavaju ”Mjesecom sigurnosti djece na internetu”, a pokrenuli su i istraživanje koje će obuhvatiti 1000 djece u dobi od 9 do 17 godina i njihove roditelje/skrbnike, na temu navika i sigurnosti djece na internetu u RH. Na taj način će pokušati podići svijest o ovoj problematici i utjecati na kreiranje nove obrazovne politike.

Partneri projekta EU Kids Online, predvođeni Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK), Agencijom za elektroničke medije i Hrvatskim Telekomom, pokrenuli su prvo nacionalno komparativno istraživanje o medijskim navikama djece i njihovih roditelja te sigurnosti djece na internetu. Riječ je o jedinstvenom društveno odgovornom partnerstvu na međunarodnom projektu  EU Kids Online u području istraživanja medijskih navika djece, kojim će se i Hrvatska uključiti u svjetski standard praćenja sigurnosti djece na internetu.

Istraživanje će trajati do kraja listopada te će obuhvatiti 1000 djece u dobi od 9 do 17 godina i njihove roditelje/skrbnike. Cilj istraživanja je utvrđivanje prednosti i rizika korištenja interneta, intenziteta korištenja interneta ovisno o uzrastu i socioekonomskim obilježjima djece, a time će se te dati bolji uvid u  ulogu roditelja, učitelja i okoline u zaštiti i edukaciji djece na internetu.

 „U Hrvatskom Telekomu kao predvodnici digitalizacije gospodarstva, ali i čitavog društva, smatramo da svi zajedno moramo napraviti značajan iskorak u smjeru poboljšanja razine sigurnosti, posebno djece u digitalnom društvu. Zbog toga smo pokrenuli društveno odgovornu inicijativu ”Šeraj pozitivu, blokiraj negativu” koja je ujedinila akademsku zajednicu, nevladin sektor i državne institucije, a čiji je ovo istraživanje sastavni dio. Nastavit ćemo s ulaganjem u edukaciju svojih korisnika, ali i kontinuiranim predstavljanjem novih proizvoda i usluga koje povećavaju sigurnost na internetu“, istaknula je Nina Išek Međugorac, direktorica Korporativnih komunikacija iz Hrvatskog Telekoma.

Agencija za elektroničke medije koja kontinuirano radi na promicanju medijske pismenosti, pokrenula je s partnerima internetski portal medijskapismenost.hr.

„Djeca, posebice ona starija od 12 godina, samostalno i vrlo često bez ikakvog nadzora, koriste raznovrsne medijske platforme, koje su u blažem ili nikakvom regulativnom režimu. Stoga su istraživanja, posebice ovako sveobuhvatna kao što je EU Kids Online, važna da se shvate medijske navike novih generacija, ali i da se ustanove potencijalne opasnosti kojima su izložena djeca u digitalnom medijskom svijetu. Efikasna zaštita od takvih potencijalno štetnih medijskih sadržaja je medijska pismenost, posebice njen važan element – razvijanje kritičkog promišljanja, kao jedne od ključnih vještina za život u modernom, medijski posredovanom društvu“, izjavio je zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović.

Provođenje ovog istraživanja ključno je za donošenje nacionalnih smjernica za sigurno korištenje interneta, izradu edukativnih materijala za djecu i roditelje te za izradu nacionalnih i lokalnih obrazovnih politika. Istraživanje će značajno utjecati i na aktivnosti brojnih dionika koji se bave zaštitom prava djece na internetu, poticanjem kritičkog razmišljanja, odnosno podizanjem razine osviještenosti o prijetnjama i prilikama online izloženosti kod djece i mladih.

Zadnjih nekoliko godina razni dionici u Hrvatskoj govore o tome koliko su djeca i mladi izloženi medijima ističući prilike i prijetnje s kojima se susreću u on-line svijetu. Sada ćemo po prvi put imati detaljan uvid u medijske navike naše djece i mladih, ali po prvi put ćemo vidjeti i koliko je velika odgovornost roditelja i moći ćemo te podatke usporediti s drugim državama iz EU. Zbog toga je ovo jedinstveno istraživanje koje će imati veliki utjecaj i na naše obrazovne politike“, rekao je nacionalni koordinator EU Kids On-line istraživanja doc.dr.sc. Igor Kanižaj, potpredsjednik DKMK-a i docent na Fakultetu političkih znanosti.

Ključni rezultati istraživanja bit će predstavljeni u studenom nakon čega će se uručiti Ministarstvu znanosti i obrazovanja te voditeljima kurikularne reforme kako bi pomogli u kreiranju nove obrazovne politike.

Partneri ovog istraživanja su Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK),  Agencija za elektroničke medije, Hrvatski Telekom, Grad Zagreb (OŠ Većeslava Holjevca), Hakom, Centar za nestalu i zlostavljanu djecu/Centar za sigurniji internet (CSI), a projekt podržavaju Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.

A.M.

Oglas

Komentiraj

komentari