Kreativno – edukativne igre koje možete napraviti sami!

RAZGOVOR O EMOCIJAMA

Važno je s djecom razgovarati o emocijama koje su sastavni dio nas kao ljudskih bića. Treba znati da niti jedna emocija nije pozitivna ili negativna, nego joj mi sami pridajemo značenje, a da bismo mogli regulirati emocije, važno ih je razumjeti i razgovarati o njima. Objasnite djeci što znači pojedina emocija npr. ljutnja, strah, tuga, sreća kao neke od najjačih emocija koje osjećamo, a posebno kao djeca. Priznajte im njihovu emociju, npr. ljutnje i ne objašnjavajte ništa dok su ljuti i izražavaju emociju (jer vas ne čuju i ne razumiju). Vaš zadatak je biti uz njega dok se fiziologija ne smiri, budite mirni, a kad vidite da se dijete smiruje opišite mu što vidite, npr. „Vidim da si se sav zacrvenio od ljutnje jer ti je brat uzeo igračku s kojom si se ti igrao. Baš te to naljutilo, jel´ tako?“ Važno je pokazati mu da ga razumijete i da je ljutnja normalna kad nam nešto nije po volji, ono što nije dobro je npr. udariti brata jer je uzeo igračku. To mu recite! No u svemu tome, vi morate biti model, oni promatraju vas kako regulirate svoje emocije, pa ako vi udarite dijete kad ste ljuti (rekla bih nemoćni pred sobom, svojim emocijama i djetetom, što nikako nije opravdanje za udarac), možete očekivati da će vaša djeca naučiti da je u redu nekoga udariti kad su ljuti, za sad brata/sestru, kasnije prijatelje u vrtići/školi.

Igra: Napravite kartice sa slikama emocija (ima puno primjera na internetu pa možete zajedno s djetetom izraditi) i razgovarajte o njima, neka dijete prepozna kad se kako osjeća.

Nedovršene rečenice:

Sretan/na sam kad… ili Najviše me veseli…

Tužan/na sam kad…

Najviše se naljutim kad…

Volim….

Ne volim…

PRETEŽNO VEDRO – DRUŠTVENA IGRA

Društveno edukativnu igru za djecu i mlade Pretežno vedro (alat) na temu emocija osmislili su učenici i stručni suradnici u okviru istoimenog javno zdravstvenog projekta koji se već 8 godina provodi u Splitsko-dalmatinskoj županiji, u Hrvatskoj.U igri može sudjelovati od 2 do 6 igrača, igra se uz pomoć kockice s bojama, figurica koje se pomiču na ploči točnim odgovaranjem na pitanja na karticama (6 snopova kartica – 6 boja).Sve detaljne upute i materijale možete skinuti na ovom linku: https://educationaltoolsportal.eu/hr/tools/pretežno-vedro-društvena-igra

MATERIJALI POLIKLINIKE ZA ZAŠTITU DJECE I MLADIH GRADA ZAGREBA

Kartice za kišne dane (i socijalno distanciranje)

Psihologinja Poliklinike, Tea Brezinšćak osmislila je kartice s 55 ideja za obiteljske aktivnosti koje povezuju i grade psihološku otpornost. Govori da je prava igra ona u kojoj se uživa bez nekog cilja, u kojoj ostaju zbog zabave, a zapravo kroz takvu igru djeca najviše razvojno napreduju. Roditelji, pa i stručnjaci, često na razne načine pokušavaju nešto naučiti djecu, a ponekad najjednostavnije igre tome najlakše pridonose. Igru možete preuzeti u PDF formatu na ovom linku:
www.poliklinika-djeca.hr/wp-content/uploads/2020/04/Kartice_Za_Kis%E2%95%A0%C3%AEne_Dane_HR.pdf.

Radna bilježnica „Moj superjunak i ja“

Kreativni i edukativni materijali mogu biti koristan suputnik da odgovorimo na dječje potrebe, ali i olakšamo roditeljsku ulogu. S tim ciljem su autori prof. dr. sc. Gordana Buljan Flander, klinički psiholog – psihoterapeut, Ana Raguž, mag.psihologijeKrešimir Prijatelj, mag. psihologije pripremili radnu bilježnicu pod nazivom “Moj superjunak i ja”, namijenjenu djeci predškolske i osnovnoškolske dobi. U radnoj bilježnici djeca se mogu kroz svijet mašte, njihovih interesa i želja upoznati sa svijetom emocija, potaknut će se njihovo razumijevanje te istražiti i pronaći adekvatni načini suočavanja. 

Radnu bilježnicu možete preuzeti na linku:

www.poliklinika-djeca.hr/wp-content/uploads/2020/04/Moj-superjunak-i-ja-1.pdf

50 AKTIVNOSTI ZA CIJELU OBITELJ

Knjižica donosi 50 aktivnosti za cijelu obitelj, a nastala je odabirom aktivnosti koje Poliklinika godinama primjenjuje u raznim preventivnim programima, ranim intervencijama i praćenju. Udruga Hrabri Telefon ustupila im je i svoje materijale, koje prikuplja iz raznih izvora kroz godine rada s djecom i obiteljima. Sve aktivnosti prilagođene su za provođenje u „kućnoj radinosti“, bez potrebnog znanja i iskustva u području mentalnog zdravlja.

Od „običnih igara“ razlikuje ih to što su usmjerene na razvoj socio-emocionalnih kompetencija, komunikacijskih vještina, jačanje psihološke otpornosti, poticanje zajedništva, kohezije i boljeg upoznavanja samih sebe, ali i članova obitelji. Naravno, uključuju puno zabavnih elemenata kako bi vrijeme brže prošlo, a i kako bismo oplemenili naše živote smijehom, optimizmom te i na taj način gradili imunitet – tjelesni i emocionalni.

Aktivnosti pronađite na linku: www.poliklinika-djeca.hr/wp-content/uploads/2020/04/Obiteljske-aktivnosti_za-tisak.pdf

OBITELJSKO STABLO

„Svako dijete ima pravo na privatni život, a dio toga prava čini pravo na znanje o svome porijeklu. To znanje smatra se važnim za djetetov osobni razvoj. Možda i ne znajući, od samog rođenja, roditelji no i drugi odrasli uključeni u podizanje djeteta, podupiru, uvažavaju i štite djetetovo pravo na identitet.Već po samom rođenju roditelji to čine na način određivanja djetetova osobna imena, koje zajedno sa svojim imenima i datumom djetetova rođenja upisuju u knjigu rođenih. Omogućavanjem upoznavanja sa članovima uže i šire obitelji te rodbinom kao i pričama o njegovim precima dijete uči o svom identitetu.

I samo dijete u jednom trenutku započinje ispitivati o odnosima među obitelji i rodbinom. Saznanje kako i samo pripada tom „skupu“ ulijeva mu sigurnost, no i donosi uzbuđenje kojemu vi možete doprinijeti. I sama priča o precima i dogodovštinama iz obiteljskog života djetetu je zabavna, a ukoliko ponešto od toga zabilježi, postati će trajna uspomena. Ujedno ćete djetetu pomoći da lakše „pohvata“, razumije obiteljske i rodbinske veze. Ova vrsta zabave možda će i vas same, no i stariju djecu, potaknuti na daljnja istraživanja i dalek put u prošlost.“

Materijale i ideje pronađite na ovom linku: www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/novosti/ostanidoma-nemamo-se-cime-igrati-istrazimo-djetetovo-porijeklo-izradimo-obiteljsko-stablo/?fbclid=IwAR0fcITvh2mXrcrtIC5J_2ODULCn8Bdh3C5SBwaMsWWv6sYqqlzsWTUDF6I

Iva Sambolek, mag.paed.soc.

Oglas

Komentiraj

komentari