Mentalna aritmetika s abakusom pomaže djeci ostvariti njihov puni potencijal!

Djeci je igra najvažniji dio života, a osim što je njima to zabavno, preko igre se može puno naučiti. Kroz igru se može postići da djeca učenje gledaju kao nešto zabavno, što im kasnije omogućava bolji uspjeh i učinkovito savladavanje problema jer je to način da se djetetu razviju intelektualne, kognitivne i socijalne sposobnosti.

ALOHA mentalna aritmetika djeci pomaže da ostvare svoj pravi potencijal u ključnom periodu razvoja mozga. Ideja iza ALOHA Mentalne aritmetike dolazi kao rezultat brojnih istraživanja iz područja psihologije i poduke. Da bi razumijeli srž programa, potrebno je uzeti u obzir nekoliko činjenica u vezi mozga.

U periodu od četvrte do sedamnaeste godine u mozgu se događa najveći dio sinaptogeneze. Sinaptogeneza je proces stvaranja novih neuronskih veza i građenja neuronske mreže. Naš mozak je podijeljen na dvije polutke ili hemisfere – lijevu (analitičku) i desnu (kreativnu). Ljudi kod računanja inače koriste samo lijevu polutku mozga, dok je desna zapostavljena. Kod kreativnih aktivnosti je naglasak na desnoj polutci mozga, a lijeva je opet zapostavljena. Da bi potaknuli suradnju obje polutke i omogućili djeci da izgrade jaču neuronsku mrežu i maksimalno iskoristili proces sinaptogeneze, dolazimo do rješenja u obliku mentalne aritmetike.

Glavni alat u mentalnoj aritmetici je drevna naprava koju ljudi koriste već tisućama godina –  abakus ili abacus. Abakus je najstariji kompjutor i služi za izvođenje mnogih računskih operacija. Tip abakusa koji se koristi u programu je japanski ili soroban abakus. No, u programu je abakus zapravo samo pomagalo pomoću kojeg se dolazi do  glavnog cilja – treninga za mozak.

Prvo što djeca uče je računanje na samom abakusu, ali to je tek početak. Kada djeca nauče baratati abakusom i svladaju osnovne operacije, tek tada kreću prave mozgalice i dolazi do glavnog dijela programa – mentalne aritmetike. Polako počinju vježbati naučene operacije izvoditi „mentalno“ – tako da vizualiziraju abakus i korak po korak  savladavaju sve kompleksnije zadatke pomoću vizualizacije abakusa. Na taj način oni operaciju simultano izvode u obje hemisfere i rezultat prebacuju iz jedne u drugu, što omogućava jačanje veza između lijeve i desne polutke. U lijevoj polutci se odvija računski dio, a desna polutka je zadužena za vizualizaciju abakusa i pamćenje položaja pojedinih kuglica. Dok pokušavamo stvoriti sliku abakusa u glavi  i istovremeno pratiti o kojoj se vrijednosti radi te izvoditi računske operacije, mi zapravo treniramo svoj mozak i činimo ga jačim.

Program ALOHA postoji od 1993. godine, korijeni programa su u Maleziji, a od 2009. se program po prvi puta pojavio u Europi, točnije u Španjolskoj. Pristup poduci i edukativni materijal prilagođeni su za europsko školstvo i europske norme. Budući da su prepoznale velik potencijal ALOHA mentalne aritmetike, programu su se pridružile i mnoge druge zemlje poput Irske, Njemačke, Portugala i Hrvatske. ALOHA mentalna aritmetika krenula je kao ideja da se djeci pruži nešto više i nešto drugačije. Tijekom više od 20 godina optimizacije i konstantnog rada na programu, kvalitetu programa prepoznavalo je sve više i više ljudi diljem svijeta. Danas ALOHA broji tisuće centara diljem svijeta, kroz koje su već prošli milijuni polaznika i vodeći je program mentalne aritmetike. 

Koje su koristi programa ALOHA Mentalne aritmetike s abakusom?

Mentalna aritmetika ne pomaže samo u računanju, već omogućava da iskoristimo veći dio svog mozga u svakom aspektu života! Kako djeci samo računanje ne bi dosadilo, za njih su osmišljene edukativne, kreativne i didaktičke igre koje pomažu u razvoju različitih vještina. Zapravo se uz glavnu korist programa, građenje jače neuronske mreže, istovremeno radi i na jačanju mnogih drugih sposobnosti koje nam pomažu i koriste u svakodnevici. Na taj način djeci nikada nije dosadno, a svaki tjedan odrade svoj mentalni trening kroz igru te razvijaju dodatne sposobnosti.

Tijekom programa se kroz različite igre i aktivnosti konstantno radi na različitim vještinama:

Pažnja i koncentracija

  • Djeci omogućava da se usredotoče na trenutni zadatak, umjesto da im misli lutaju.

Kreativnost

  • Pomaže u svakom aspektu pronalaženja novih rješenja za bilo kakve probleme i daje mozgu mogućnost da smisli nešto novo i drugačije.

Imaginacija i vizualizacija

  • Vještine koje djeci pomažu kod pamćenja i razmišljanja.

Prostorna orijentacija

  • Daje djeci mogućnost da se bolje snalaze u prostoru, te percipiraju i pamte što više detalja iz nekog okruženja.

Sposobnost slušanja

  • Omogućava bolji fokus na izgovorene riječi i pamćenje veće količine informacija u kratkom periodu.

Analitičke vještine

  • Služe kao „procesor“ za primljene informacije – koriste nam da bi što bolje interpretirali sve informacije koje nam mozak skuplja.

Fotografsko pamćenje

  • Način da slika pojedinog predmeta ili teksta bude što detaljnija i da ostane u mozgu što dulje.

Sposobnost opažanja

  • Pomoću ove sposobnosti zapravo uočavamo pojedine stvari i započinjemo proces sakupljanja i razumijevanja informacija.

Tko može sudjelovati u programu mentalne aritmetike?

Ovisno o dobi djece program se grana na dvije cjeline: Tiny Tots za predškolski uzrast od navršene četiri godine i Kids za školski uzrast.

Tiny Tots

  • Ovaj dio programa namijenjen je najmlađima. Djeca vrtićke dobi već s navršene četiri godine i razumijevanjem brojeva od 0 do 9 mogu se priključiti ALOHA programu i kroz igru savladati aritmetičke operacije, te trenirati svoj mozak da ostvari više. Ovaj dio programa prilagođen je mlađima i omogućuje im da se naviknu na razredno okruženje, te da porade na svojoj pažnji i koncentraciji prije nego što krenu u školu. U programu je predviđen i niz didaktičkih i edukativnih igara za najmlađe kako bi trenirali njihove mentalne sposobnosti u što više područja, pa smo za njih pripremili igre koje poboljšavaju pamćenje, primjećivanje, prostornu orijentaciju te niz drugih vještina. Kada djeca krenu u školu, prebacuju se u Kids program.

Kids

  • Kids program prilagođen je za djecu koja se upisuju u školskoj dobi, sve do navršenih 13 godina kako bi iskoristili puni potencijal programa prije završetka sinaptogeneze. Podijeljen je u dva ciklusa, a jedan ciklus se sastoji od 4 razine i traje dvije godine. U ovom dijelu programa, glavna je razlika u pristupu poduci. Školarci su već upoznati s konceptom nastave i njihova koncentracija funkcionira drugačije nego kod djece vrtićke dobi. Te činjenice su ukalkulirane u kreiranje programa i nastava je prilagođena njima. Za polaznike Kids programa također su pripremljene posebne igre i aktivnosti koje, uz računanje, pomažu i raznim drugim vještinama.

Program se održava jednom tjedno po 2 sata. Jedna razina traje 14 tjedana, tj. 28 radnih sati. Nakon što se obradi gradivo jedne razine, slijedi ponavljanje i završni ispit te dodjela diploma za položenu razinu.

Koji su dodatni benefiti u provedbi programa?

Mindfulness za djecu! Mindfulness je znanstveno potvrđena metoda mentalnog treninga, odnosno vježbanja svjesne pažnje. Kao što su zdrav način života, hrana i kretanje važni za zdravlje našeg tijela, učenje je važno za razvijanje i povećavanje inteligencije koju obično zovemo IQ, tako je mindfulness briga za naš um, emocije i osjećaje – emocionalna inteligencija ili EQ, vrsta mentalnog treninga.

Koncept i praksa mindfulnessa počiva na više od 30 godina znanstvenih istraživanja i provođenja na najznačajnijim svjetskim sveučilištima, kao što su Harvard, MIT, Stanford, Yale, Oxford i Cambridge. Na tisuće studija pokazale su da mindfulness smanjuje stres, povećava općeniti osjećaj sreće, fokus, koncentraciju i akademski uspjeh.
ALOHA Hrvatska u kurikulum mentalne aritmetike uvodi mindfulness kao logičnu nadopunu programa razvoja kognitivnih i mentalnih sposobnosti djece. Provodi se u okviru redovne nastave kroz kraće aktivnosti usmjeravanja svjesne pažnje, vježbe disanja i vizualizacije, te upravljanja mislima i emocijama. Zapravo, mogli bismo reći da se uči kako ne dozvoliti da misli i osjećaji upravljaju našim postupcima.

Zašto djeci treba mindfulness?

U današnje vrijeme preopterećenosti djece školskim obvezama, prevelike izloženosti digitalnoj tehnologiji i stresu, dječji um često je u stanju rastresenosti ili tzv. mindlessness.

To je otprilike kao da smo sjeli na zadnje sjedalo automobila, uključili autopilota i pustili da „vozi“. U tom slučaju smjer i cilj ne određujemo mi sami, nego naše misli i emocije upravljaju našim ponašanjem. Ako djecu naučimo mindfulnessu, njihov um je na mjestu vozača, za upravljačem. Tada ne reagiraju automatski, ne ponavljaju iste neželjene obrasce ponašanja, već imaju mogućnost odabrati promišljenu reakciju koja je za njih optimalna.
Mindfulness ih uči kako da usmjere pažnju na sadašnjost, na svoje misli, promatraju svoje disanje i fizičke senzacije u tijelu. Čini se jednostavno, no zahtijeva puno vježbanja. Znanstvena su istraživanja pokazala da mindfulness vježbe pomažu smanjenju stresa (na primjer, pred test ili ispitivanje u školi), jačaju samodisciplinu, ustrajnost i fokus. Povećavanjem svoje emocionalne inteligencije, djeca su spremnija na izazove koje donosi moderno doba.

Koji su rezultati mindfulness aktivnosti?

Istraživanja su potvrdila da vježbanje mindfulnessa

  • povećava sposobnost fokusiranja i koncentracije
  • ubrzava proces učenjajer povećava kapacitet radne memorije
  • potiče razvoj mozgau područjima koja su presudna za intelektualni i emocionalni život djece
  • doprinosi općem mentalnom zdravlju djece jer povećava optimizam i smanjuje stres
  • povećava kreativnost djece, ali i njihovu ustrajnost i samodisciplinu

 Pomaže li ovaj program djeci da budu uspješnija u školi?

Program ALOHA Mentalna aritmetika zasniva se na vizualizaciji i konceptualizaciji. Djeca, dakle, uče kako vizualizirati probleme i zadatke u mozgu, što doprinosi boljem razumijevanju, poboljšanju memorije i stjecanju analitičkih sposobnosti. Sve ove vještine imaju direktni pozitivni učinak na njihov uspjeh u školi.

Ako je dijete dobro u matematici, hoće li ipak imati koristi od ovog programa?
Program ALOHA Mental Arithmetic namijenjen je djeci bez obzira na njihove ocjene u školi i akademske sposobnosti. Zahvaljujući ALOHI, djeca će biti uspješnija u matematici, ali će također napredovati u svim ostalim predmetima, zahvaljujući razvoju desne moždane hemisfere (pamćenje, koncentracija, itd.)

Kakav je odnos između ALOHA mentalne aritmetike i matematike koja se uči u školi?
ALOHA mentalna aritmetika djeci pruža novi pristup aritmetičkim pojmovima koji se uče u školi, stoga je idealna nadopuna školskog programa. Program se ni u jednom pogledu ne kosi s predmetom matematike u školi, već uči polaznike kako uobičajene računske operacije rješavati na drugačiji način, brže i učinkovitije. Polaznici svaku operaciju mogu riješiti na tradicionalan način ili pomoću ALOHA Mentalne aritmetike.

Sve upite i prijave za Praktikum ALOHA mentalna aritmetika  i druge edukativne programe šaljite na e-mail: info@udruga-praktikum.hr ili nazovite na tel: +385 1 3842 482

 

 

Oglas

Komentiraj

komentari