Poduzetnice, uspješne na poslu, a kako je u privatnom životu?

Jordan Gray, uspješna američka savjetnica za muško – ženske odnose i veze.

„ U poslovnom okružju jasno se osjeti muška i ženska energija, gdje je jedna vrlo snažna, prodorna i nerijetko gruba, a druga nježna, kolebljiva i osjetljiva. I jednu i drugu energiju svako živo biće nosi u sebi bez obzira na spol. No ako govorimo o karakteristikama muške energije onda ona pomaže da budemo fokusirani na svoj cilj, logički povezujemo aktivnosti te ih analitičkim promišljanjem provodimo u djelu, nerijetko iznimno i agresivno, te emotivno distancirano. Kada koristimo svoju žensku energiju onda se intuitivno i emotivno upuštamo u odnose, nerijetko smo puni popuštanja i tolerancije, nerijetko straha i kolebljivosti, ali uvijek topli, srdačni i dobronamjerni. Ovisno o energiji koja nama dominira, tako ćemo se ponašati, pa nije rijedak slučaj da žene u poduzetništvu imaju previše muške energije, te samim tim i manje šanse da ih kao takve uvažavaju muškarci kao intimne partnere jer su vrlo slične njima“

Dugo vremena svijet poduzetništva bio je isključivo područje muškog djelovanja, dominacije i prije svega odlučivanja. Sedamdesetih godina prošlog stoljeća malim, ali sigurnim koracima iz svijeta kućanica, domaćica, odgajateljica, žene su krenule u poduzetništvo u razvijenim ekonomijama svijeta, tražeći uvažavanje, poštovanje, te prije svega jednaku šansu na tržištu. Ostavljajući svoju tradicijsku ulogu uz dom i obitelj, stvarajući novu tržišnu uz svoje poduzetničke projekte i angažman. Kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj.

Žene su u hrvatskom društvu sve obrazovanije, financijski neovisnije, karijerno ispunjene, nerijetko bolje zarađuju od svojih bračnih partnera, te su u poslu sve više uvažavane i poštovane. Slično je i s poduzetnicama koje razvijaju svoje projekte do neslućenih razmjera poslovnog uspjeha, ali koje su s druge strane u privatnom životu često nesretne te doživljavaju neuspjeh. Ne dobivaju potporu svojih partnera u vezi ili braku, a intimne zajednice često pucaju kada je poduzetnica više angažirana uz svoj poslovni projekt nego vezu ili brak.

S druge strane nije rijedak slučaj da uspješne žene, koje znaju što hoće, te jasno znaju i što neće, muškarce jednostavno plaše. Muškarci postaju nesigurni u vlastita postignuća i sposobnosti, ali i ostvarenja kada su uz žene koje im mogu “parirati”, te nisu ono što tradicionalno očekuju od njih – mile, nesnalažljive te plahe.

– Jedna istraživačka studija iz 2015. godine objavljena u časopisu Personality and Social Psychology Bulletinu otkrila je da muškarci rado u svojim ocjenama poželjnosti gledajući na fotografijama ili na TV daju prednost ženama koje su inteligentnije, ambicioznije, karijerno usmjerene i uspješne. No, ne i kada imaju prigodu osobno upoznati se s takvim ženama, s njima razgovarati, naći se oči u oči s njima. Tada imaju osjećaj da gube tlo pod nogama, te da nemaju dovoljno volje uhvatiti se u intimni koštac s takvim ženama pa ih smatraju i manje poželjnima. Sve to govori u prilog “muškoj slabosti” koračati bez straha s uspješnim poduzetnicama koje znaju što žele, te koje se ne boje to i pokazati – ocijenila je Sanela Dropulić, direktorica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra.

Ujedno upozorava da to pokazuje i kod muškaraca i kod žena nespremnost izaći iz zone komfora.

– Točnije za muškarce prihvatiti novu, snažnu, uspješnu ženu uz sebe, koja je daleko od patrijarhalnoga odgoja i uloge u društvu, a žena uvažavanjem strahova i bojazni muškaraca na novu ulogu koju gradi i na koju se tek moraju naviknuti. Već je dobro znani slučaj glumica koje su osvojile prestižnu filmsku nagradu Oscar, te odmah ili neposredno nakon dobivanja ovog velikog priznanja za vlastite karijere ostale bez svojih veza ili brakova. Lista tih glumica je duga, a neke od njih su Hilary Swank, Kate Winslet, Reese Witherspoon, Sandra Bullock ili Halle Berry – koje su doživjele izniman profesionalni uspjeh istovremeno s krahom privatnog života i intimnog partnerstva s muškarcima uz koje su do tada bile – ističe direktorica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra.

Muškarci promatraju međusobne odnose kroz čimbenik konkurencije i natjecanja, stalnog “pripetavanja”, dok  žene više promatraju odnose kroz prizmu ravnopravnosti i međusobnog uvažavanja. Žena u poduzetništvu očekuje od svog partnera da “prigrli” njezin uspjeh kao zajednički napredak koji pomaže intimnom partnerstvu, pospješuje životni standard, te prije svega ženi pomaže da se osjeća poslovno ispunjenom i zadovoljnom. No, muškarci upravo u takvoj ženi vide prijetnju koja im ljulja tradicijsku ulogu “hranitelja obitelji”, onih koji priskribljuju financijsku stabilnost, te time i gube uvriježeno tlo pod nogama muško – ženskih odnosa.

Tradicionalne uloge spolova sve više nestaju; žene u poduzetništvu sve više dosežu pozicije moći – financijske i društvene, rušeći rodne stereotipe. U dosadašnjem svijetu poduzetništva u Hrvatskoj društveno je bilo prihvatljivije da žena ima uspješnog partnera ili supruga nego obratno.  Kad žena postane poslovno dominantna, što primjeri iz hrvatskog poduzetništva često dokazuju, njihovi partneri kod kuća počinju gubiti korak s njima, a vrlo čest ishod je na žalost –  krah intimne partnerske zajednice ili braka.

M.Z.

Oglas

Komentiraj

komentari