Mala djeca trebaju sudjelovati u razgovorima odraslih, jer tako najbolje usavršavaju govorne vještine potrebne za kasnije školovanje. Roditelji koji uključuju malenu djecu u smislene razgovore i potiču ih na razmjenu rečenica, doista im čine veliku uslugu, jer im pomažu razviti govorne vještine koje imaju dugoročne pozitivne posljedice na učenje i socijalizaciju u kasnijem obrazovanju.
Na što se misli pod smislenim razgovorom? Znanstvenici koji su došli do ovih otkrića kažu da se radi o “ozbiljnim” temama u kojima, uz druge članove porodice, ravnopravno sudjeluju i djeca i u kojima se djeci dozvoljava da daju svoj doprinos u dijalogu.
U istraživanju provedenom u Nizozemskoj, sudjelovalo je 150 djece starosti od tri do šest godina i to kroz period od tri godine. Djeca su dolazila iz porodica različitih nacionalnosti, odnosno iz različitih jezičnih i socijalnih sredina.
Djeca koja kroz razgovore s odraslima poboljšavaju govorne vještine, u trenutku kada krenu u školu osjećaju visoko samopouzdanje i s lakoćom prolaze kroz teže i ponekad apstraktne koncepte učenja.
Studija je otkrila da roditelji koji potiču dijete da sudjeluje u razgovorima odraslih, zapravo jako dobro pripremaju malene da postigne u školi prirodnu vještinu komuniciranja koja je iznimno važna za buduće akademske uspjehe djeteta.
Komuniciranjem dijete pridonosi stvaranju okoline u razredu u kojoj se lakše uči i socijalizira. Osim smislenih razgovora, roditelji će mnogo za školski uspjeh djeteta učiniti i ako mu u predškolskoj dobi čitaju, pričaju priče i iniciraju razgovore o određenim temama.
M.Z.