Najcool mjesto u gradu – Udruga Praktikum

Jedno od najcool mjesta u gradu za mališane svakako je Udruga Praktikum u koju djeca rado dolaze jer na zabavan način usvajaju znanja i razvijaju razne vještine važne za uspjeh. A kako se mališani zabavljaju, otkrile su nam voditeljice Udruge Praktikum koje osmišljavaju i provode razne kreativne aktivnosti.

Danas se održava jako puno radionica za djecu, po čemu se vi razlikujete?

U našem radu trudimo se osluškivati potrebe današnje djece i mladih i u skladu s njima razvijati naše programe. U komunikaciji s polaznicima i roditeljima, kao i školama i ustanovama s kojima surađujemo osvještavamo aktualnu problematiku djece i mladih te crpimo ideje za razvoj programa.

U Udruzi Praktikum nudimo i kreativne i edukativne sadržaje kako bi naši polaznici kvalitetno ispunili svoje slobodnog vrijeme. Za provedbu programa zaduženi su stručni voditelji iz redova kazališnih i filmskih redatelja, glumaca, akademskih glazbenica i kiparica te stručnjaka iz područja formalne i neformalne edukacije.

Kroz kontinuirani rad u malim grupama i pedagoški pristup, polaznici razvijaju socio-emocionalne vještine važne za uspjeh, kako uspješnom savladavanju razvojnih izazova, tako i u životu općenito. Polaznici se uče radu u grupi, poštivanju grupnih pravila, suradnji, uvažavanju različitosti te izražavanju. Na kraju svake školske godine prezentiraju usvojeno na završnoj produkciji ili kroz ogledne satove roditeljima i obitelji.

Na koji način razvijate samopouzdanje kod djece koja su zatvorenija i osjećaju se nelagodno u većoj grupi?

Prvenstveno je važno naglasiti da je naša ideja da se svi, i polaznici i voditelji, osjećaju ugodno i prihvaćeno. Zbog toga svakom polazniku dajemo dovoljno vremena i podrške da se razvija u skladu s vlastitim kapacitetima. U okviru programa, jasno se definiraju grupna pravila koja uključuju međusobno poštovanje i uvažavanje, brigu o sebi i drugima i suradnju te se uči polaznike usvajanju društveno prihvatljivog ponašanja kao preduvjeta za uspjeh u životu. Kroz igru i zabavu te posebno osmišljene aktivnosti, polaznici imaju priliku doživljavanja uspjeha, što je i temelj za razvoj pozitivne slike o sebi, a time i samopouzdanja.

Povratne informacije roditelja naših polaznika potvrđuju nam vrijednost našeg pristupa:

„Već nakon nekoliko mjeseci pohađanja dramske radionice, primjećujem znatnu promjenu u samopouzdanju moje kćeri. Marta je dosta sramežljiva i povučena i vrlo tiho priča, jako sam se iznenadila na jednoj probi na kojoj sam prisustvovala čuti glasan i jasan govor te stav moje kćeri pred svima u grupi!“ navodi mama naše polaznice dramskih radionica.

„Moj Dino prije pohađanja likovnih radionica je bio jako lijen pokrenuti se vikendom. Vidim ogromnu promjenu u svom djetetu koji je otkada pohađa radionicu jako sretan i motiviran!“ navodi mama našeg polaznika likovnih radionica.

„Aurora prvo nije uopće htjela na zimski kamp i općenito je sumnjičava prema stvarima koje su joj nepoznate. Međutim program ju je oduševio i htjela je da još traje…kaže da su tete odlične i da joj nije nimalo bilo dosadno. Morale smo ponoviti odlazak u Školski muzej, Muzej iluzija…“ navodi mama polaznice zimskog kampa.

„Jedna polaznica likovnih radionica na početku je bila dosta agresivna i ljuta prema drugim polaznicima, nije nikako mogla sjediti mirno, pažnja joj je bila vrlo raspršena i izrada nekog crteža trajala je doslovno najviše pet minuta.

Bila je pravi izazov za mene kao voditelja i veliko nadahnuće kada sam nakon kratkog vremena počela primjećivati napredak i opuštenije ponašanje. U tome su mi pomogli i ostali polaznici koji se brinu jedni o drugima i svjesni su jedni drugih. U takvoj atmosferi i ona se opustila i sada je promatram s radošću kako pažljivo i koncentrirano crta i pokazuje nam svoj svijet.“ navodi Melita Omeragić, voditeljica likovnih radionica.

Da li roditelji s djecom dođu s odlukom koju radionicu žele pohađati ili ih vi usmjeravate kako bi razvijali ono za što imaju najviše talenta, dara…?

U Udruzi Praktikum talent nije presudna stvar. Naša nit vodilja je pružiti polaznicima platformu za igru, druženje, osobni rast i razvoj te izražavanje kroz pokret, govor ili crtež. Svi zainteresirani mogu prisustvovati oglednim satima gdje mogu vidjeti o kakvoj aktivnosti je riječ, iskusiti atmosferu u kojoj se radi i upoznati voditelje kao i druge polaznike sličnih interesa. Roditeljima i djeci prepuštamo izbor, ali moramo reći da današnja djeca jako dobro znaju što žele, odnosno što ne žele. Izvan našeg redovnog rada tijekom školske godine, organiziramo i zimske i ljetne kampove te razna događanja gdje nam se naši polaznici dodatno priključe.

Većina roditelja, a i nastavnika bi sigurno htjeli čuti koji savjet kako da potaknu djecu da zavole učenje, kako to vi radite? Na što roditelji trebaju obratiti pažnju prije polaska u školu?

Sva djeca su radoznala i s radošću usvajaju nove informacije. Kako bismo zadržali tu prirodnu motivaciju kod djece, potrebno je učenje predstaviti kroz igru i aktivnosti bliske djetetu. Postoje različiti načini na koje to možemo realizirati, putem slika, boja, pjesme i pokreta, ovisno o interesima i stilu učenja djeteta.

Roditeljima predškolaca savjetujemo da kroz igru polako uvode elemente važne za uspješno učenje, kao što je razvoj rutine igranja s djetetom u isto vrijeme, razvoj pažnje i koncentracije igrama koje zahtijevaju usmjeravanje i fokus te, najvažnije, vlastitim primjerom pokazuju radost za učenje i zadovoljstvo usvajanjem novih znanja.

U Udruzi Praktikum provodimo i trening Tehnika učenja gdje polaznici usvajaju alate za uspješnije učenje poput tehnike izrade mentalnih mapa, učenja pomoću simbola i aktivnog pristupa učenju. Iskustvo je pokazalo da kada djecu opremimo konkretnim alatima koji im pomažu u učenju, oni samopouzdano i motivirano pristupaju učenju.

Kako je osmišljen program Priprema za školu, što će djeca naučiti?

Program Pripreme za školu osmišljen je na način da polaznici kroz igru, zabavu i druženje razvijaju vještine važne za uspješno izvršavanje školskih zadataka:

  • Grafomotoričke vještine koje uključuju spretnost ruku i koordinaciju pokreta prilikom crtanja i pisanja koje polaznici razvijaju kroz razne vježbe crtanja i oblikovanja koristeći različite medije i tehnike (pijesak, plastelin, pastela, vodene boje, olovka…).
  • Spoznajne vještine koje uključuju razumijevanje prostornih i vremenskih odnosa, uočavanje sličnosti i razlika, razvrstavanje po klasama, poznavanje boja. Za razvoj ovih vještina pripremili smo dramske i društvene igre te kreativne aktivnosti.
  • Govor i rječnik uključuju jezično razumijevanje, definiranje jednostavnih pojmova, razumijevanje sličnosti i razlika i prepričavanje priče ili događaja, a njihov razvoj osigurali smo kroz razne aktivnosti i društvene igre te vježbe prezentacije i izražavanja.
  • Predčitalačke vještine koje uključuju poznavanje i značenje riječi, jezično izražavanje te interes za slova polaznici razvijaju kroz iskustvene aktivnosti, priče i društvene igre.
  • Predmatematičke vještine koje uključuju uočavanje odnosa u prostoru, zajednička svojstva predmeta te usporedbu polaznici razvijaju iskustveno, prolazeći kroz razne izazove i društvene igre.
  • Socio-emocionalne vještine uključuju suradnju s drugima, prilagodbu društvenim normama, odgađanje zadovoljstva te izražavanje, prepoznavanje i regulaciju emocija. Polaznici uče o sebi i svojim osjećajima kroz interakciju s ostalim polaznicima i voditeljicama te bajkama i pričama za poticanje pozitivnih ponašanja.
  • Vještine usmjeravanja i održavanja pažnje  koje uključuju vidnu i slušnu pažnju. Sve radionice osmišljene su tako da kontinuirano razvijaju pažnju polaznika i postepeno ih navikavaju na održavanje pažnje potrebne u školskim uvjetima.
  • Vještine učenja i pamćenja koje uključuju razvoj radnog pamćenja i vještine ponavljanja polaznici kontinuirano usavršavaju kroz igru i aktivnosti tijekom cijelog programa.

Pripreme za školu temelje se na kombinaciji edukativnih i kreativnih aktivnosti koje proizlaze iz psihologijskih spoznaja te elemenata waldorfske pedagogije. Polaznici kroz vođenu funkcionalnu igru razvijaju samopouzdanje te usvajaju znanja i vještine kako bi sam polazak u školu i učenje bilo zadovoljstvo kako za dijete, tako i za roditelja.

Voditeljice programa Priprema za školu: Ivana Koller, dipl. psiholog, prof. i Melita Omeragić, Waldorfski pedagog i kiparica

Razgovarala: Ana Mišić

 

Oglas

Komentiraj

komentari

1 komentar

  1. MKsOrb.Com

    […]always a significant fan of linking to bloggers that I appreciate but do not get a great deal of link appreciate from[…]

  2. Masum

    […]below you’ll come across the link to some web sites that we think you’ll want to visit[…]