Položaj poslovnih žena može se poboljšati razvijanjem državnih strategija

„Svakom je gospodarstvu potrebno što više kvalitetnih, stručnih i obrazovanih ljudi, bez obzira na spol. Međutim u Hrvatskoj je i dalje premalo žena na vodećim mjestima. Položaj poslovnih žena može se poboljšati razvijanjem državnih strategija koje će se efikasno suočiti s problemima specifičnima za spolom uvjetovane prepreke, što zahtijeva razvijanje drugačijih društvenih stavova o spolovima i njihovo uključivanje u strukture, institucije i politike koje se odnose na samozapošljavanje i malo poduzetništvo”, rekla je pomoćnica direktora Sektora za industriju Tajana Kesić-Šapić na prvome danu seminara „Žensko poduzetništvo i kriza“ koji se održava 24. i 25. rujna u HGK u organizaciji Visoke škole Nikola Šubić Zrinski uz pokroviteljstvo Odjela za poduzetništvo, inovacije i tehnološki razvoj HGK.

Kesić-Šapić predstavila je rezultate analize istraživanja potreba za obrazovanjem i usavršavanjem žena poduzetnica, koju je izradila HGK. „Rezultati istraživanja pokazuju da je potrebno prilagoditi sadržaje, kao i vrijeme održavanja obrazovanja i usavršavanja s iskazanim potrebama, osnažiti suradnju poduzetnica s obrazovnim sektorom, poboljšati komunikaciju s potpornim institucijama, prilagoditi financijske instrumente potrebama žena poduzetnica, kao i način informiranja o ponudi te osnažiti potporu države u razvoju ženskoga poduzetništva“, objasnila je Kesić-Šapić.

Sandra Mihelčić, vlasnica i izvršna direktorica poduzeća Business Media Group, govorila je o svome putu od osnivanja poduzeća do uspješnoga poslovanja koje danas vodi te pritom naglasila koliko je važno vjerovati u sebe i svoju ideju te ju predano, disciplinirano i sa spremnošću na odricanje razvijati, pazeći na etičnost u poslovanju i poštovanje prema klijentima, ali i zaposlenicima.

Prvi blok izlaganja zaključila je Bernarda Cecelja, osnivačica i vlasnica poduzeća Bernarda koja je proglašena Hrvatskom ženom godine 2014. Predstavila je svoju priču o uspjehu te prikazala promotivni film o broju inovacija koje se uvedene u 16 godina poslovanja tvrtke te koje proizvode nude. Istaknula je važnost reda, rada i discipline te, kao i Sandra Mihelčić, upozorila na to da je odricanje sastavni dio poduzetništva. Također, istaknula je poštenje kao temeljni postulat njezina odnosa s klijentima i zaposlenicima.

Istaknute gošće složile su se kako, unatoč teškoćama na putu, nisu požalile zbog odluke da budu samostalne poduzetnice jer su vjerovale u svoju ideju te je pobijedila njihova želja da stvaraju i pridonose razvoju svoje okoline i sektora u kojem su danas liderice.

Okupljenima su također prezentirane i teme;  ljudski resursi i ženska radna snaga kao važan potencijal i krucijalni resurs za prevladavanje učinaka krize,  kapital kao presudni resurs i kako poslovne žene mogu osigurati financiranje svog poslovanja, prilagođavanje poslovanja novom okružju: kako će uspješni poslovi sutrašnjice izgledati te aktualno stanje poslovnog okružja kao rezultat recentne krize na Balkanu – perspektive pojedinih zemalja.

Nakon zajedničke diskusiji izmijenjena su različita iskustva te uspostavljeni novi poslovni kontakti, tako da se očekuju i izvozne ofenzive domaćih poduzetnica na tržišta poput Turske i Bugarske. Seminar, na kojem je prvog dana sudjelovalo 60 poduzetnica (40 iz Hrvatske i 20 iz zemalja partnera na projektu), organiziran je u sklopu projekta Balkanska koalicija žena za stručno osposobljavanje i usavršavanje u području poslovnih i gospodarskih znanosti (B-WCO), a financiran je iz Programa za cjeloživotno učenje, Grundtvig multilateralne mreže

Oglas

Komentiraj

komentari